Pages

12.11.09

2010 Avrupa Kültür Başkenti : İstanbul


Bildiğiniz (ya da bilmediğiniz) üzere 2010 Avrupa Kültür Başkenti Macaristan'dan Peç,Almanya'dan Essen şehri ile birlikte Türkiye'den İstanbul'dur.Bildiğiniz gibi ülkemiz henüz AB'ye aday değil fakat AB destekli bir olay kültür başkenti olma mevzusu.İstanbul bu alanda ilk ve tek.Yani Avrupa Birliği'ne aday olmayan bir ülkenin bir şehrinin kültür başkenti olması.Geçen sene Liverpool'du vs. vs. Bunlar işin detaycı ve sıkıcı kısmı.


Peki İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti oldu da ne oldu? Bize ne gibi faydaları olacak? En basitinden anlatımıyla birçok kültürel faaliyet düzenleniyor ve düzenlenecek de.Mesela 6 Eylül 2010'daki U2 konseri bu faaliyetin bir parçasıdır.Küçüklü büyüklü birçok faaliyet var bu alanda.


Ve bu faaliyetleri yöneten bir ajans var İstanbul 2010 AKB adında.Merkezi Beyoğlu İstiklal Caddesi'nde Atlas Pasajı'nda bulunuyor.Çok hoş bir ofisleri,çok şeker ve yardımcı olmak için can atan çalışanları var.Peki bu ajansta napabilirsiniz? Gönüllü olarak çalışabilirsiniz ya da bilgi alabilirsiniz.Bilgi diyorum küçümsemeyin çok önemli çünkü bir dolu İstanbullunun henüz bu olaydan haberi yok.Tanıtım problemi falan değil tanıtımlar gayet yeterli fakat insanlar ilgisiz ve de bilgisiz.


Gönüllü olarak neler yapabileceğinize gelirsek sergilerde,konserlerde,sempozyumlarda görev alabilirsiniz.Ya da hareket bana göre değil diyorsanız bu güzel ofis binasında ofis gönüllüsü olabilirsiniz.Mesela ben haftaya çarşamba Sultanahmet'te Turizm Enformasyon ofisinde turistlerin ilgili anketleri doldurması için görevli olacağım.Bu ve bunun gibi şeyler gönüllülük alanları içerisinde.Gönüllü olmak için önce bir form doldurmanz sonra da oryantasyon almanız gerekiyor.Oryantasyon Atlas'taki ofiste yapılıyor ve çarşamba günleri saat 15:00-17:00 arası cumartesi ise 11:00-13:00 arası.


Aktif olarak bizlerle çalışacak gönüllülere ihtiyacımız var.Yok ben çalışıyorum haftaiçi doluyum haftasonu da kendime zaman ayırıyorum gönüllü falan olamam hem bir karşılığı da yok ki diyorsanız ki saygı duyarım o zaman sadece kayıtlı gönüllümüz olup hiçbir faaliyette bulunmayadabilirsiniz.35.000 tane de kayıtlı gönüllüye ihtiyacımız var.Eğer bir parça ilginizi çekiyorsa sizleri aşağıdaki linki incelemeye davet ediyorum.



0 yorum: