Pages

4.8.09

Bakırköy'ün Gizleri


Bu aralar çerez olarak Bakırköy Akıl Hastanesi'nin Gizli Tarihi kitabını okuyorum.Çerez olarak dedim çünkü kısa kısa anekdotlarla aktarılmış olduğu için 2. bir kitap olarak gelip gittikçe okuyorum.


Sevgili Noni'nin de blogunda sağ yanda Tavsiye bölümünde bahsettiği üzere kitap ağır ilerliyor.Aslında konunun sıkıcı olduğundan falan değil.Bakırköy'de bir süre bulunmuş olan tüm insanlar kısa kısa anılarını yazmışlar.Fakat hepsi genelde aynı hekimden aynı dönemden bahsetmelerine rağmen olaylar farklı olduğu için kitap tam olarak kafanızda oturmuyor.


Rahmetli dedem de 95'te bir süre Bakırköy'de yatmıştı.Ben o zamanlar çok küçük olduğum için tabiki oraya dair hiçbir şey hatırlamıyorum.Yalnızca annem ve teyzemin anlattıklarına göre o zamanlar Bakırköy bayağı kötüymüş.Bir koğuş varmış hatta ismini bilemiyorum orada zincirli olan hastalar falan varmış.Geçen 15 seneyi düşünürsek belki daha insancıl hale gelmiş ve daha modern tedaviler uygulanıyor olabilir ama kitapta anlatılanlara göre 80'li yıllarda da durum pek farklı değilmiş.


Genel olarak meraklı bir insan olduğum için her zaman Bakırköy'ün içinde ne dramlar vardır çok merak etmişimdir.Bu yüzden de kitabı aldım ve okuyorum.Keşke Bakırköy'e girebilme ve yaşananları görebilme fırsatım olsaydı...



1 yorum:

serrose dedi ki...

merak ettim kitabi
daha sonra biraz daha bahsedersen sevinirim
sence almali miyim?

sevgiler